Translate

środa, 1 lutego 2012

Przepis dla każdego

Mróz za oknem w lodówce pustki pytanie do sklepu czy znów czarujemy??

A więc czarujemy przepis dla każdego.

       Woda do garnka trochę soli i oliwy z oliwek jak zacznie wrzeć, wrzucamy makaron to co jest w domu penne, fusilli, tagliatelle, spaghetti etc. gotujemy ok 8 min zależy od makaronu ( będzie al dente). 
      W czasie gdy w garnku gotujemy wodę kroimy cebule i czosnek dość drobno i na patelnie dodajemy troszkę oleju kroimy to co jest w lodówce kiełbasa, szynka ja akurat miałem salami :) na patelnie i smażymy.         Dodajemy pomidora świeżego, lub pomidory w puszce, przecier pomidorowy nawet sok pomidorowy (tylko nie ketchup, chyba że naprawdę w domu już nic nie ma co przypomina pomidora i jest czerwone) do tego co jest na patelni. przyprawy bazylia, oregano, sól i pieprz. 
       Makaron odcedzamy i płuczemy zimną wodą ( zasada płukania zimną wodą nie dotyczy makaronów włoskich).Ja miałem trochę szczęścia i znalazłem w lodówce resztkę mieszanki sałat wrzuciłem makaron, zalałem sosem trochę startego żółtego sera i gotowe. 
        Do tego kieliszek czerwonego wina i romantyczny obiad czy też kolacja w zimny wieczór gotowa. Czas przygotowania, dla mnie 12 minut od zera do podania na stół.




Skład

makaron
cebula, ząbek czosnku
bazylia, oregano
sól, pieprz
jakaś wędlina lub kiełbasa
żółty ser
przecier pomidorowy( pomidory w puszkach)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz